Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)
🤜 Мене булять і мені страшно 🤛
Слова душі пораненої дитини😥
Я, Людина! Маю права як усі, але відношення до мене чомусь інше. Хтось думає, що може це собі дозволити: насміхатися, принижувати, займатися цькуванням, фізичної шкоди завдавати, відштовхувати від соціальних груп. Що це так собі, просто, це ж весело😄, посмійся....
А ні, я скажу, це досить боляче!!!
Не розумію я сучасний світ, який мав би популяризувати вищу культуру та толерантне ставлення один до одного, де Законом прописані права: на захист і безпеку, на освіту і інформацію, на любов і турботу, на повагу, на повноцінне харчування, на сім'ю, на відпочинок, на свободу, на власну думку, цей список не закінчуємо...
Незахищені діти виступають об'єктом знущань з боку однолітків та дорослих.
Чому мене булять?
- Моя зовнішність може відрізнятися (одяг, стиль, фізичні особливості).
- Мій статус (складних життєвих обставин, дитина-сирота, позбавлена батьківського піклування, дитина з особливими освітніми потребами...).
- Моя особистість (характер, темперамент, самооцінка, віра, світобачення та світовідчуття) від цього надмірна рухливість - пасивність.
- Моя незахищеність (з боку батьків, педагогів, дітей та інших дорослих).
Що супроводить білінг, що спонукає до масштабування - системне бридке слово у присутності глядачів (найпримітивнішої форми: дурний, непотрібний...). А далі все залежить від розкрутки часу.
Ти...! Ти...! Ти...! Ти...! ...!
Самотня, покинута, зла, з образою на всіх і на себе. Я виживу, але не судіть мене в майбутньому за грубість (емоційну, мовну, тілесну, духовну).
Закон дозволяє мені захист від кривдника: заява, комісія, адміністративна відповідальність - штраф від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів, або виправні роботи кривднику.
Я цього не хочу робити, але я боюсь за своє майбутнє.
Давайте будем толерантними та цього вчити дітей. Що б жодна дитина не відчувала на собі ці ганебні насильницькі дії.
Ми - проти булінгу!!!
--------------------------------------------------------------------------------------
«Роль батьків дошкільнят у профілактиці булінгу»
Мета бесіди: ознайомити батьків з поняттям булінгу. Пояснити, як формувати у дошкільнят соціальні навички, що запобігають булінгу. Висвітлити роль сімейного виховання в профілактиці агресивної поведінки.
План бесіди
1. Що таке булінг і чому про нього важливо говорити з дошкільного віку
- Визначення булінгу: повторювана агресія (яка має систематичність), спрямована на когось слабшого.
- Чому булінг виникає навіть у дошкільному віці: діти навчаються взаємодіяти між собою, але можуть проявляти агресію через несформовані навички спілкування.
2. Роль сім'ї у формуванні соціальних навичок дитини
Як батьки впливають на поведінку дитини:
- Приклад у спілкуванні.
- Рівень уваги до емоційних потреб дитини.
- Важливість розмов про емоції та почуття: допоможіть дитині розуміти свої емоції і виражати їх словами, а також про емоції інших та їх відчуття.
3. Що можуть зробити батьки для профілактики булінгу
Формування емпатії:
- Пояснюйте дітям, як їхні слова і дії можуть впливати на інших.
- Читайте книжки чи дивіться мультфільми, що вчать розуміти почуття інших.
Навчання взаємоповаги:
- Вчіть дитину ділитися і грати разом, вирішуючи конфлікти без агресії.
- Хваліть за ввічливість і добрі вчинки.
Навчання відстоювати себе:
- Дитина повинна знати, що можна сказати "Ні!" і звернутися по допомогу до дорослого, якщо її кривдять.
Розпізнавання агресії:
- Якщо помічаєте агресивну поведінку у своєї дитини, допоможіть їй зрозуміти причину такої реакції та змінити її.
- Розпізнавання агресії у дітей дошкільного віку є важливим аспектом у вихованні, адже вона може бути наслідком емоційних труднощів, невміння виражати свої почуття чи недостатнього розуміння соціальних норм. Виявлення агресії на ранніх етапах дозволяє своєчасно реагувати й коригувати поведінку дитини.
Основні ознаки агресії у дошкільнят:
1. Фізична агресія:
- Штовхання, кусання, ляпання, бити інших дітей або дорослих. Це найбільш очевидні форми агресії, які можуть проявлятися у поведінці дитини, особливо в ситуаціях, коли дитина не може досягти бажаного або не може впоратися з емоціями.
2. Вербальна агресія:
- Крики, ображання, погрози. Дитина може вдаватися до агресії через слова, особливо коли вона не може знайти інших способів виразити свій протест чи невдоволення.
3. Приватна агресія:
- Складність взаємодії з іншими дітьми: відмова від ігор, ігнорування, демонстрація ревнощів. Деякі діти можуть виражати агресію в більш прихованій формі, наприклад, ображати інших дітей або ставити їх в складні ситуації.
4. Ізоляція або відсторонення від групи:
- Не бажає взаємодіяти з іншими дітьми, може навіть відмовлятися від участі в групових іграх. Це може бути як формою агресії до інших (коли дитина не хоче вступати в контакт з іншими), так і результатом переживань чи стресу.
5. Повторювані прояви агресії:
- Часті епізоди агресивної поведінки, навіть у відповідь на невеликі подразники (наприклад, коли дитина стає агресивною через невеликі незгоди або розчарування). Якщо агресія повторюється і стає звичкою, це вказує на проблему, яку необхідно вирішувати.
4. Як розпізнати, що дитина страждає від булінгу або сама проявляє агресію
Ознаки: замкнутість, страх йти в дитячий садочок, агресія чи нервозність.
- Поговоріть із вихователями, якщо помітили такі прояви.
5. Співпраця батьків, вихователів і психолога
- Створення безпечного середовища для дитини в садочку.
- Спільна робота над вирішенням конфліктів між дітьми.
Практичні поради для батьків
- Говоріть із дитиною про її день: що сподобалося, що засмутило.
- Хваліть за добрі вчинки, але не ігноруйте агресивні прояви.
- Розвивайте соціальні навички через спільні ігри, казки, вправи.
- Будьте уважні до дитини, щоб вона не відчувала потреби привертати увагу агресією.
Підсумок
Роль батьків у профілактиці булінгу дошкільнят – ключова. Саме в родині формуються базові навички спілкування, емпатії та поваги, які допоможуть уникнути в майбутньому булінгу серед дітей та й в дорослому віці. Співпраця з вихователями та створення довірливих відносин із дитиною закладають основу для здорового розвитку її особистості.
https://www.youtube.com/watch?v=FwHwxWLzItY